Jdi na obsah Jdi na menu
 


Učivo v týdnu od 10.3. do 14.3.

10. 3. 2014

Český jazyk

Dopracovali jsme v pracovním sešitě stranu 13, přičemž ze cvičení 1 byly některé věty jako diktát. Neznámé jevy jsme si zvlášť říkali a k tomu jsem to ještě psala na tabuli a upozorňovala je, že je to diktát s opisem. :) Dopadl dobře, ale někteří občas nevnímali.
Pokračujeme dál tématem Slovní druhy (podstatná jména), do konce týdne postupně dopracujeme stranu 21 a 22. V písance pak postupně stranu 7. Dále budou pracovat i skupinově na pracovním listu, z růžové učebnice uděláme 81/4 a na odlehčení pro zábavu 67/15. Protože jsme docela napřed, dojde i na oblíbené zpívání a povídání.
Opakuji - prosím raději mějte něčeho vypracovaného méně, než více, dětem pak musím dávat extra cvičení a někdy tím přijdou o možnost soutěžit a posunout si kolíček.

Matematika

Na straně 11 dokončíme  SUDOKU (skupinová práce) a další úkoly z této strany budeme postupně vypracovávat jako domácí úkoly. (Stranu 10 jsme dokončili v pondělí)
Dále se budeme věnovat slovním úlohám a jejich správnému zápisu (tedy zápis-výpočet-odpověď), z čehož si na konci týdne napíšeme malý testík. Budeme se věnovat i úlohám o penězích, kde oproti jiným úlohám přibývají otázky typu - mám v kapse stokorunu. Stačí mi to? Kolik mi vrátí? Nebo...mám v kapse dvě dvacetikoruny a jednu desetikorunu.....
Děti mají vystříhané papírové peníze, takže ve zbylém čase si z nich nějakou úlohu vymodelujeme.
Dále budeme pokračovat na straně 12 a 13 v pracovním sešitě, rozklady si ještě jednou vymodelujeme na počítadle (pro upevnění představ)
Opakuji - prosím raději mějte něčeho vypracovaného méně, než více, dětem pak musím dávat extra cvičení a někdy tím přijdou o možnost soutěžit a posunout si kolíček.
 

Angličtina

Dostali jsme se k tématu JÍDLO v nové 6.lekci. Budeme se věnovat vazbám "what are you eating", "what do you like", "do you like.... - yes, I do / no, I don´t". V této kapitole nepůjdeme moc vpřed, spíše se budeme věnovat opakování sloves v průběhovém čase (formou hry a prac.listů) a již dřívějším vazbám formou otázek a odpovědí.

ČAS - prvouka

Tento týden dokončíme téma zdravé výživy. Bylo zařazeno jen okrajově a na prohloubení toho, co již znají z první třídy.
Vrátíme se k našim talířům - děti ve výtvarné výchově ve dvojicích vystřihovaly z letáků různé kategorie potravin a lepily je na papírové talíře. Znovu se podíváme, co všechno patří mezi obiloviny a opomíjené luštěniny. Pak se podíváme na to, jak by měl vypadat ideální talíř (složením a poměrem jídla) - jen okrajově a stihneme si říci, jaké se dělají nejčastější chyby v prípravě pokrmů (zejména s ohledem na fastfoody a levné restaurace). Ráda bych s nimi též stihla probrat správné stravovací návyky (které jistě znají, ale stále rády zapomínají).
Děti dostaly A4 brožury s pracovními listy o zdravé výživě. Za domácí úkol měly str.9 (potravinová pyramida) a dnes jsme se věnovali mytí a nemytí potravin (které jsou balené), proč je musíme mýt (nejen nemoci, ale můžeme chytit i parazity, o kterých dlouho nemusíme vědět...)

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář